Velkommen til Storsteigen vgs, skolested Nordstumoen

Her er informasjon til nye elever og foreldre/foresatte ved skolested Nordstumoen. Velkommen søndag 20. august!

Praktisk informasjon

• Utstyrsliste m.m.  for Nordstumoen
    Internatet på Nordstumoen

• Skoleferier og fridager
    Skolerute for skoleåret 2023/2024 for Innlandet fylkeskommune ligger på hjemmesiden under fanen skoleferier og fridager. Det blir informert om lokal skolerute for Nordstumoen på velkomstdagen.

• Månedsleie for internatet
    Nordstumoen er en internatskole, så hvis man kommer inn, får man automatisk hybelplass. Nytt av året er at alle elever som har mer enn 40 km mellom hjem og skole og skal bo på internatet, må betale månedsleie på 4500 kroner. Dette dekkes av borteboerstipendet i Statens lånekasse for utdanning.

• Vil du snakke med kontaktlærer eller miljøkontakt?
    Kontaktlærer og miljøkontakt vil være til stede søndag 20. august, og det kan settes av tid til samtale med den enkelte elev og foreldre/foresatte. Vi ser det som svært viktig at foreldre/foresatte deltar på dette programmet denne søndagen.

• Vil du ha hjelp til å søke stipend?
    Ta med «min-ID» eller bankID om du/dere ønsker hjelp til å søke utstyrsstipend og borteboerstipend. Det kan du få hjelp til av skolens personell denne velkomstsøndagen.

• Oppmøte kl. 13 for tidligere elever
    De elevene som allerede har gått her ett eller flere år, kommer søndag fra kl. 13.00.

• Ikke tillatt med røyk eller snus i skoletiden
    Skolen minner om at det ikke er tillatt å røyke eller snuse i skoletiden. For elever på skolested Nordstumoen så gjelder det for hele døgnet, og dette er i tråd med Innlandet fylkeskommunes skolereglement.

Fortsatt god sommer, og velkommen til skolestart!

Eivind Aaen
rektor

Hovedbygning ved Norstumoen - Klikk for stort bildeHovedbygningen ved Norstumoen Storsteigen videregående skole