Skolebevis

Skolen benytter "It's Me ID" som digitalt skolebevis.

Bilde av alle nye elever

Ved Storsteigen blir bilde av elever tatt ved utdeling av læremidler første skoledag. Ved Nordstumoen blir bildene tatt etter avtale.

Portrettbildet blir brukt til skolebeviset, og som hjelp for at lærerne skal kjenne igjen elevene sine. Bildene legges inn i det skoleadministrative programmet. Det blir kun tatt bilde av nye elever.

Digitalt skolebevis

Skolebeviset er ikke godkjent som legitimasjon i bank eller post, men det er en digital løsning hvor du har "kortet" ditt i en app på smarttelefonen din. Det er godkjent som bevis på buss/tog og andre steder hvor en kan få elev-/studentrabatter.

Last ned appen "It's Me ID" fra App Store eller Google Play og logg på med ditt Feide-brukernavn og passord.

Hvis du har noen spørsmål kan du henvende deg i resepsjonen/servicetorget/IKT.

Kom i gang med digitalt skolebevis for elever

Logo for it's me id - Klikk for stort bilde

1.Last ned

Gå til App Store eller Google Play og last ned appen "It's Me ID"

2.Logg inn

Logg inn i mobilappen med din Feide-ID (ditt brukernavn og passord på skolen)

3.Bekreft bilde eller ta nytt

Bekreft eksisterende bilde fra det skoleadministrative systemet eller legg til et bilde selv. Du har bare én sjanse til å laste opp bildet.

4.Løsningen er klar til bruk

Les mer om løsningen på itsmeid.no

Artikkelliste